مهر 97 - فروشگاه اینترنتی تیپ تیک | عمده فروشی پوشاک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیو گرافی و حقایق جالب زندگی کوکو شانل

همه ما کوکو شانل را میشناسیم و می دانیم که او باعث راه پیدا کردن پیراهن های شیک کوتاه را دنیای فشن و مد شد اما آیا زندگی این طراح معروف مد را میدانید؟این بیوگرافی از سایت وُگ ، گاردین  ، بیوگرافی انتخاب شده تا با زندگی این طراح مد آشنا شویم.

اسطوره و نماد مد و فشن کوکو شانل ( Coco Chanel ) در 19 آگوست سال1883 در بونهر ( Bonheur ) فرانسه با نام اصلی گابریل بونهر شانل ( Gabrielle Bonheur Chanel ) و نام مستعار مستعارکوکوشنل ( Coco Chanel ) متولد شد و با اینکه بیش از یک قرن از تولد او میگذرد، هنوز تا افول جذبه ی این اسطوره راه درازیست. او با کت دامن و لباس های مشکی زنانه، طرحی را ابداع کرد که مختص زمانی خاص نیست و محبوبیت خود را تا به امروز حفظ کرده است.. کلمه Bonheur در زبان فرانسوی به معنای شادی است.

وی خود به عنوان نمونه یک استایل ساده و در عین حال شیک، همواره  مورد احترام بود و عقیده داشت: “شیک بودن، اگر به همراه راحتی نباشد، دیگر شیک نیست…!” با این حال سال های اولیه ی زندگی او، آنچنان  درخشان نبود. پس از فوت مادرش، پدرش که دست فروشی بیش نبود او را به یک یتیم خانه سپرد و کوکو به دست راهبه هایی که خیاطی را به او آموزش دادند بزرگ شد. حرفه ایی که بعد ها کار اصلی و سرنوشت او را رقم زد و باعث محبوبیت بسیار او شد ، به طوری که خیلی از افراد تمایل به خواندن زندگینامه کوکو شنل دارند .

نام مستعارش کوکو شانل یادگار همان دوره ایست که به طور موقت به عنوان خواننده در بارها مشغول به کار بوده است. بعضی  می گویند کوکو ( Coco ) برگرفته از یکی از اشعاریست که او مرتبا می خوانده. کوکو شنل کار خود را با ساختن و فروختن کلاه های حصیری ساده آغاز کرد، کلاه هایی که بدون  هرگونه تزیین و تجملات بودند اما بسیار شیک جلوه می کردند. دلیل معروفیت او به این نام، این بود که او در سال های 1905در سالن موسیقی در فرانسه ” La Rotonde ” به خوانندگی می پرداخت و صدایی دلنشین داشت، آهنگ معروفی که او می خواند به نام ” Qui qu’a vu Coco dans le trocader ” بود و نام کو کو را هم از همین ترانه انتخاب کرده بود.

او نخستین  مغازه ی خود را در سال 1910 در فرانسه، تحت عنوان “شنل مد” افتتاح کرد و کلاه هایی را که در معرض فروش گذاشت نه تنها در اندک زمان به مد روز تبدیل گشتند بلکه به عنوان سبک خاص شنل بمثابه ی امضای او منحصر به فرد باقی ماندند.

پس از مدتی با اضافه کردن چند مغازه ی دیگر شروع به طراحی و دوخت لباس کرد. اولین موفقیت وی در این زمینه به صبحی سرد در داویل فرانسه برمی گردد که از یک زیر پیراهن کشباف قدیمی، لباسی زیبا دوخت و در جواب کسانی که می پرسیدند لباس را از کجا خریده است؟! پیشنهاد می داد اگر مایل باشند می تواند یکی هم برای آنها بدوزد.

وی در گفتگویی با یک نویسنده به نام پاول موراند بیان کرد: ” ثروتم را مدیون آن زیر پیراهن کهنه ای هستم که تنها به دلیل سردی هوای داویل پوشیدمش ! “

شاید بتوان در زندگینامه کوکو شنل از او با عنوان یک “سد شکن” نام برد زنی که از قضاوت ها نمی ترسید و هنجار های اجتماعی بر زندگی و تصمیماتش تاثیری نداشت. چرا که از ایده ها، طرح ها و باورهایش پیداست همیشه “راحتی” را به “قوانین عرفی” ترجیح داده است. قوانینی که هیچگاه معلوم نشد توسط چه کسانی، در چه زمانی و به کدامین دلیل ساخته شده اند و تا کجا قرار است کورکورانه دنبال شوند!

طرح های کوکو شنل

 

در آن زمان طرح های کوکو شنل کاملا انقلابی بودند. چرا که با در بر داشتن ایده هایی از لباس های مردانه و با تاکید بر راحتی و آزاد بودن لباس ، در واقع نقطه مقابل محدودیت و فشار لباس های مد آن زمان قرار می گرفتند. او در سال 1925 از کت و دامن جدیدی رونمایی کرد که کتی بدون یقه و دامنی کاملا مناسب سایز افراد داشت، و حتی جرات کرد دامن ها را کمی کوتاه تر طراحی کند تا جایی که ساق پای زنان به راحتی قابل دیدن بود.

زندگینامه کوکو شنل سراسر پر شده است با طرح ها و ایده هایی که به زنان جامعه ی آن روزها فهماند، می توان بدون بستن شکم بند های تنگ هم زیبا بود، و کمکشان کرد با لباس هایی که در آن احساس خفگی می کردند خداحافظی کنند و به این باور برسند که “راحتی” و “زیبایی” در مقابل هم قرار نمی گیرند!

او حتی وقتی نخستین  کیف دستی خودش  را در سال 1929 طراحی کرد سبب  نوعی رسوایی شد؛ چرا که استفاده از بند کیف برای زنان در جامعه آن زمان نامناسب به نظر می رسید. وی در این باره گفت: “از دست گرفتن کیف هایم و گم شدنشان واقعا خسته شده بودم; پس یک بند بهشان افزودم. “خصوصیت منحصر به فرد دیگر شنل که باعث تعجب عموم شده بود مربوط به دوره ایست  که از وجود لباس های تقلبی با طرح های خودش باخبر شد . لباس هایی که دقیقا از طرح های اصلی اما با پارچه های ارزان دوخته شده بودند و در نتیجه با قیمت های ارزانتری فروخته می شدند.

 

او  نه تنها با این قضیه مشکلی نداشت بلکه از سازندگان آنها نیز حمایت کرد و روی نتایج مثبت این اتفاق که تبلیغات رایگان، بخشی از ان بود تاکید داشت. همچنین نمایشگاهی برگزار کرد  و روی کارت های دعوت، خاطر نشان کرد که مهمانان می توانند با خیاط هایشان حضور  یابند و اجازه دارند از لباس ها طراحی و حتی نت برداری کنند.

کوکو شنل هیچگاه ازدواج نکرد و در دفتر خاطرات خود نوشت: “ترجیح میدهم یک معشوقه باشم تا همسر!” او در 10 ژانویه سال 1971 پس از بازگشت از پیاده روی بر روی تخت خود در هتل ریتز جان سپرد و زندگینامه کوکو شنل به پایان نقطه خود رسید . جمعیت زیادی برای مراسم خاکسپاری او در کلیسا گرد آمدند و تمامی زنان حاضر در مراسم، به احترام او کت دامن های برند شنل را به تن داشتند.

بد نیست چند حقیقت جالب درباره کوکو شانل را هم بدانیم:

 علاقه عجیب به جیب !

کوکو شانل علاقه و دقت زیادی به قرار دادن جیب در لباس های زنانه و اکسسوری های دیگر مانند کیف های خانم ها بود. او معتقد بود  که در لباس خانم ها به اندازه کافی جیب وجود ندارد و به همین دلیل در طراحی های خود حساسیت و تاکید زیادی روی جیب داشت. حتی تا امروز نیز دقت می شود که این نکته در طراحی کیف ها و لباس های این خانه مد، مد نظر قرار بگیرد و اگر به کیف های این برند نگاه کنید می بیند به طور ماهرانه ای به اندازه کافی جیب دارند.

 جهت خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.




تاریخ : شنبه 97/7/21 | 11:53 صبح | نویسنده : tip-tik | نظر

محصولات تیپ تیک

تاپ نیمه مجلسی نگین دار زنانه

تاپ نگین دار زنانه

این تاپ دارای ویژگی های زیر است:

  • تاپ زنانه ویسکوز فرم جذب دارد
  • پارچه تاپ ساده است
  • دارای یقه گرد
  • مناسب برای استفاده مجلسی
  • تهیه شده از 95% ویسکوز و 5% الاستین
  • این تاپ فری سایز میباشد از سایز36 تا 40 مناسب است

این تاپ در شش رنگ(آبی-سبز-قرمز-بژ تیره-سفید-مشکی) و در فری سایز در فروشگاه اینترنتی تیپ تیک موجود میباشد.شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر محصول وارد سایت شده و به آسانی این محصول را خریداری کنید.

قیمت این تاپ 45000 هزار تومان میباشد اما شما میتوانید این محصول را با تخفیف 40 درصدی یعنی با قیمت 27000 هزار تومان از سایت فروشگاه خریداری نمایید.
خرید آسان را با تیپ تیک تجربه کنید.
برای مشاهده این محصول و محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.



تاریخ : چهارشنبه 97/7/18 | 7:7 عصر | نویسنده : tip-tik | نظر

9+1 حقیقت جالب دنیای مد و فشن

همه ما کوکو شانل را میشناسیم و می دانیم که او باعث راه پیدا کردن پیراهن های شیک کوتاه را دنیای فشن و مد شد اما آیا این را هم می دانستید اختراع سگک لباس زیرهای زنانه، اختراع مارک تواین ( Mark Twain ) نویسنده باشد؟ درست است مردی که هاکلبری فین ( Huckleberry Finn ) را وارد دنیای کودکانه ما کرده است همان مردی است که قلاب های لباس و دکمه ها را برای جلیقه ها و لباس های دیگری که نیاز به سگک و قلاب دارند اختراع کرده است. اگر این دانستی برای شما جذاب بود پس در این مقاله با ما همراه باشید تا از 10 حقیقت درباره دنیای فشن و مد که شاید از آن ها خبر نداشته اید مطلع شوید.

حقیقت شماره 1

ناپلئون بناپارت ( Napoleon Bonaparte ) سهم بزرگی در مد ایفا کرد.

آیا تا بحال به دکمه های روی سر دست کت ها و پالتوهایتان دقت کرده اید؟ تا بحال به این فکر کرده اید چه استفاده ای دارند و یا از کجا بوجود  آمده است؟ در حقیقت این دکمه های سردست کت ها هیچ خاصیتی ندارند. این دکمه ها را ناپلئون بناپارت (  Napoleon Bonaparte  ) به لباس ها اضافه کرده است و دلیل آن این بود که ناپلئون از دیدن این که سربازهایش مدام بینی شان را با آستین کت های نظامی و لباس فرمشان پاک می کنند خسته شده بود و فرمان داد تا دکمه های سرد دست کت ها دوخته شود تا مانع از این کار شود.

حقیقت شماره 2

چترها برای جلوگیری از بارش باران اختراع نشدند.

وسیله لازم و ضروری روزهای بارانی، یعنی چترها  در واقع اصلا برای روزهای بارانی طراحی نشده بود قدیمی ترین نمونه چتر پیدا شده مربوط به سال های 21 پیش از میلاد بود که از چتر به عنوان محافظی برای نور خورشید استفاده می شد در واقع کلمه umbrella  از واژه لاتین ” umbra “به معنای سایه یا سایه بان گرفته شده است.

حقیقت شماره 3

کفش های پاشنه بلند مردانه

پاشنه کفش و کفش های پاشنه بلند اصلا برای خانم ها اختراع نشده بود و به زیبایی و جذابیت زنانه ربطی نداشت در حقیقت اختراع شده بود تا مانع از سقوط مردان و سربازان از روی اسب ها شود. تاریخ نشان می دهد که اولین بار کفش های پاشنه بلند را مردان پوشیدند و برای نگه داشتن پاها در قلاب زین و حفظ تعادل مردان در هنگام کشیدن کمان و تیراندازی طراحی شده بودند. تنها کمی بعد از روی کار آمدن کفش های پاشنه بلند مردانه، این فشن و مد به دنیای زنان راه پیدا کرد.

حقیقت شماره 4

توتن آخمون ( Tutankhamun ) خط چشم را مد کرد

خط چشم کشیدن تا  اوایل دهه 1920 میلادی اصلا مد نبود و وجود نداشت. دست کم در دنیای مد به رسمیت شناخته نشده بود. زمانی کشیدن خط چشم آنقدر همگانی و محبوب شد که مقبره فرعون مصری توتن آخمون در سال 1922 کشف شد و پس از آن بود که همه نسبت به فرهنگ مصری و کشیدن خط چشم علاقه نشان دادند.

حقیقت شماره 5

لوی استاروس ( Levi Strauss ) نام بسیار متفاوت برای شلوار جین داشت

لوی استاروس( Levi Strauss )کسی بود که شلوارهای جین امروزی را به دنیای فشن و مد وارد کرد. اما شلوارهای جینی که امروز به آن ها ” جین ” یا همان ” jeans ” گفته می شود درواقع از کلمه “ Genes ” می آید که کلمه ای برای توصیف لباس ملوانان جنوا در ایتالیا استفاده می شد که شلوار های جین آبی رنگی می پوشیدند. اما لوی استاروس ( Levi Strauss )هنگامی که این شلوارها وارد دنیای مد کرد کلمه ای کاملا متفاوت برای توصیف و نام این لباس ها انتخاب کرد به معنی ” لباس های کمرنگ ” “ waist-high overalls ” نه درواقع کلمه ای که امروز به آن ها می گوییم جین!

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد شلوار جین

 

حقیقت شماره 6

 فشن و مد هنوز هم توسط مردان کنترل می شود.

حتی امروزه کنترل خیلی از خانه های مد و مجلات مد و فشن در دست آقایان است. درست است که در زمانه ای زندگی می کنیم که حقوق زن و مرد تقریبا مساوی شده  است و این که صنعت مد و فشن، صنعتی زنانه است اما هنوز هم مجلات مد و خانه ها و فروشگاه های مد معتبر یک مرد را در کنار خود دارند.

حقیقت شماره 7

 تنها چهارده طراح اصلی ”  هایت فشن  ”  ”  Haute Couture  ” در جهان وجود دارد.

اگرچه امکان دارد که فکر کنید نام بسیاری از طراحان رده بالای مد و فشن باید جز فشن یا همان به اصطلاح فرانسوی Haute Couture  باشند، اما این را به خاطر داشته باشید که به طور رسمی در اتاق سندیکای طراحان در فرانسه فقط 14 طراح هستند که نامشان در رده این کلاس مد و فشن ثبت شده است. یعنی این طراحان به اندازه کافی توانایی و مهارت دارند تا این عنوان را به دست بیاورند. بعضی از خانه های مد در این کلاس عبارتند از: کریستین دیور ( Christian Dior ) ، ژان پل گولتییر ( Jean Paul Gaultier ) و شانل ( Chanel ) ، اما بسیاری از نام های معروف دیگر، از جمله جورجیو آرمانی ( Giorgio Armani ) ، در میان این 14 اسم وجود ندارد.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.




تاریخ : چهارشنبه 97/7/18 | 7:1 عصر | نویسنده : tip-tik | نظر

محصولات تیپ تیک

ست بلوز شلوار دخترانه

بلوز شلوار دخترانه

این ست بلوز شلوار دخترانه دارای ویژگی های زیر است:

  • بلوز شلوار دخترانه دارای یقه گرد و آستین‌ بلند و پاچه های بلند
  • دارای فرم جذب  و قد تا روی باسن و روی مچ
  • پارچه محصول ساده  گلدوزی، در شش رنگ است
  • مناسب برای استایل روزمره
  • تیشرت تهیه شده از الیاف 50%پنبه و 50% پلی استر

این بلوز شلوار  در شش رنگ و در دو سایز در فروشگاه اینترنتی تیپ تیک موجود میباشد.شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر محصول وارد سایت شده و به آسانی این محصول را خریداری کنید.

قیمت  این بلوز شلوار  35000 خدانگهدارهزار تومان میباشد اما  شما میتوانید آن را با تخفیف 17 درصدی یعنی با قیمت 29000 دوست داشتنهزار تومان از فروشگاه اینترنتی تیپ تیک خریداری کنید.
برای خرید این محصول و محصولات مشابه اینجا  کلیک کنید.

 خرید آسان را با تیپ تیک تجربه کنید.

فروشگاه اینترنتی تیپ تیک




تاریخ : دوشنبه 97/7/16 | 6:34 عصر | نویسنده : tip-tik | نظر

ایده هایی نو برای تغییر در دکوراسیون منزل

بعضی اوقات دکوراسیون داخلی منزل، محیط کار یا هر جایی که با آن سر و کار دارید، به تغییراتی نیاز پیدا می کند. امکان دارد در طی زمان ظاهر دکوراسیون، قدیمی به نظر برسد، یا سلیقه شما تغیر کرده باشد، و یا عوض کردن دکوراسیون و چیدمان وسایل را بهانه ای برای تازه کردن روحیه خود و کسب انرژی و انگیزه بیشتر از محیط بدانید. با تمام این ها، کنار آمدن با هزینه هایی که به دلیل تغییر دکوراسیون مجبور میشوید تحمل کنید هم خیلی راحت نخواهد بود.
ما به شما کمک خواهیم کرد با کمترین هزینه ممکن در تغییر دکوراسیون منزلتان کمک کنیم.در ادامه مطلب چندین نکته ساده ذکر شده است که با رعایت کردن آنها میتوانید با کمترین مقدار هزینه دکوراسیون خانه تان را عوض کنید.

نکاتی برای تغییر در چیدمان:

1- با نصب قفسه به دیوار‌ها فضاسازی کنید.

مثلا میتوانید یک قفسه بلند در یک اتاق باریک قرار دهید. با این‌کار می‌توانید فضا را بزگتر نشان دهد.

2- بهترین تنوع ممکن با استفاده از بالش های مختلف

با تعویض کردن بالش‌ها یا خرید چند عدد بالش و کوسن جدید و زیبا بدون هزینه زیاد به مبل راحتی‌تان جلوه دهید.

3- دیوار‌ها را با وسایل ارزان تزیین کنید.

چند قاب ساده و زیبا به دیوار‌ها آویزان کنید. افزودن تعدادی قاب سفید با عکس‌های سیاه‌و‌سفید روشی زیرکانه و ارزان برای زیباتر‌کردن دیوار‌های خالی است.

4- چراغ اتاق را تعویض کنید.

لزومی ندارد یک آباژور جدید تهیه کنید. می‌توانید با اضافه‌کردن چند قطعه از جنس برنج به پایه‌ی چراغ،آن را نو کنید.

5- افزودن یک قالیچه و تغیر فضای‌خانه بدون هیچ هزینه‌اضافه ای

با پهن‌کردن یک قالیچه بزرگ کنفی، به فضای‌خانه ظاهری شیک و تمیز بدهید. دوست دارید تغییرات جذاب‌تری داشته باشید؟ از یک قالیچه پُرز دار یا راه‌راه استفاده کنید.

6- شیرآلات آشپز خانه را عوض کنید

این مقرون به صرفه ترین ایده برای تغییر دکوراسیون در آشپز خانه است

7- از برچسب‌های دکوراتیو بهره ببرید.

برچسب‌های دیواری که به صورت ورقه‌ای موجود هستند راه کاری عالی و کم هزینه برای زیباترکردن اتاق شما هستند. روی در یا دیوار و حتی کابینت‌ها از برچسب‌هایی که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند بچسبانید.

8- به کتاب ها سرو سامان بدهید

اینبار به جای قرار دادن کتاب های هم موضوع کنار هم از شیوه چیدمان کتاب های هم رنگ کمک بگیرید. کتاب‌های همرنگ کتاب خانه یا قفسه کتاب‌ها را کنار هم بچینید و هارمونی رنگ ایجاد کنید.

9-میز مخصوص عکس‌های خانوادگی

به جای قاب کردن تمام عکس‌ها، یک عکس را داخل کاسه روی میز، جایی که همه بتوانند آن را ببینند قرار دهیدبگذارید. بعد از مدتی عکس‌های قدیمی را با یک عکس جدید جایگزین کنید.

10- نور خانه را کم و زیاد کنید.

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه حل برای تغییر دکوراسیون، تغیر میزان نور است. میتوانید با اضافه‌کردن چند لایه پرده و یا پوشاندن پنجره‌ها فضا را کم‌نور و هنری کنید.

11-از آثار هنری خود در گوشه کنار منزل استفاده کنید.

آثار هنری که خودتان درست کرده اید را جلوی چشم بگذارید.این کار هم سبب زیبایی و تنوع در منزل میشود و هم روحیه تان را افزایش میدهد.یا میتوانید از یک تابلوی هنری بزرگ در منزلتان استفاده کنید.

12-با قرار دادن یک آیینه در اتاق‌تان تنوع ایجاد کنید.

قرار دادن یک آیینه در اتاق با منعکس کردن تصاویر و رنگ‌ها اتاق شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

13- از شمع برای کاربرد های مختلف استفاده کنید.

شمع روشن باعث جمع شدن انرژی مثبت و زدودن بیماری ها و آلودگی از خانه می شود. اگر از شمع های معطر هم استفاده کنید علاوه بر موارد یاد شده موجب خوشبو شدن محیط زندگیتان هم خواهید شد.می‌توانید چند عدد شمع را داخل شیشه‌های خالی مربا قرار دهید و این شیشه‌ها را در جاهای مختلف خانه قرار دهید. با این کار فضای‌ خانه را رمانتیک خواهید کرد.

14- با تغییرات کوچک دکور خانه را متحول کنید.

به جای خریدن صندلی‌های نو ، برای صندلی‌های قدیمی‌تان روکش جدید فراهم کنید.

15- بشقاب‌ها و تغییر دکوراسیون

وسایل  یادگار مادربزرگ و بشقاب‌های دیگری که مدت هاست که از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را از کمد بیرون آورده و آن‌ها را در کنار ظروف غذاخوری همیشگی قرار داده و میز شام‌تان را تازه کنید.

16- از گل ها برای تغیر روحیه استفاده کنید.

یکی از راه ها اینست که شما از شیشه های کوچک مانند شیشه مربا به عنوان گلدان استفاده کنید.این راه یکی از کاربردی ترین راه ها برای داشتن گلدان های کوچک در خانه میباشد.

جهت خواندن ادامه  مطلب اینجا کلیک کنید.




تاریخ : دوشنبه 97/7/16 | 6:28 عصر | نویسنده : tip-tik | نظر

محصولات تیپ تیک

سارافون گیپوردار

سارافون گیپور دار

این سارافون دارای ویژگی های زیر است:

  • سارافون دخترانه دارای یقه گرد و آستین‌ بلند
  • دارای فرم آزاد  و قد تا روی زانو
  • پارچه محصول ساده گلدوزی نگین دار، در دو رنگ است
  • مناسب برای استایل روزمره
  • تهیه شده از پارچه پنبه ، کتان، و گیپور ترک
  • فرم پایین تنه این سارافون دامن است
  • دارای یک یند دور کمر است
این سارافون در دو رنگ(مشکی گل قرمز-مشکی گل آبی) و در سه سایز (2-4-6)در فروشگاه اینترنتی تیپ تیک موجود میباشد.شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر محصول وارد سایت شده و به آسانی این محصول را خریداری کنید.

قیمت این سارافون 55000 هزار تومان میباشد اما شما میتوانید این محصول را با تخفیف 27 درصدی یعنی با قیمت 40000 هزار تومان از سایت فروشگاه خریداری نمایید.
خرید آسان را با تیپ تیک تجربه کنید.
برای مشاهده این محصول و محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.

 




تاریخ : یکشنبه 97/7/15 | 5:51 عصر | نویسنده : tip-tik | نظر

از بین بردن آسان پنج لکه سمج

بارها شده به خاطر لکه های مزاحم دچار دردسر شده اید و ندانید که چه کار کنید.این روزها هیچ چیزی بدون راه حل نیست ما در این مقاله سعی کردیم به شما راه از بین بردن پنج لکه سمج را بگوییم تا شما به راحتی بتوانید لباس هایتان را تمیز کنید و انهارا درون کمدتان قرار دهید.

5) لکه انار

سرخی دانه های انار که به زیبایی کنار هم چیده شده اند هر آدمی را وسوسه میکند که کمی از ان بچشد اما اگر کمی از ان روی لباس بریزد ممکن است شیرینی خوردن انار را به تلخی تبدیل کند.اگر روی لباستان انار ریخت به دو روش میتوانید ان را پاک کنید.یادتان نرود از بین رفتن لکه ها به واکنش سریع شما بستگی دارد

شیوه اول:

نخست لکه را با آب سرد خیس نمایید . با انگشتان دست مایع شوینده یا مایع ظرفشویی را روی لکه بمالید. سپس لباس را تقریبا به مدت 30 دقیقه در محول آب و مایع شوینده بگذارید و بعد لباس را با آب سرد آب کشی کنید.

اگر لکه از بین رفته بود بگذارید لباس خشک شود، اما اگر همچنان باقی بود باید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. اول مقداری از آن را روی لباس امتحان کنید (پراکسید امکان دارد سبب سفید شدن بعضی پارچه‌ها شود) اگر با پارچه سازگار بود مقداری از آن را روی لکه بریزید و بگذارید 3 دقیقه لکه با آن خیس بخورد. بعد لباس را کامل بشویید و آب بکشید.

شیوه دوم:

متخصصان توصیه می کنند روی لکه های سمج نمک آشپزخانه بپاشید . به این روش که روی لکه یک لایه نمک بریزید و با پنبه آن را مالش دهید و با آب ولرم بشویید . اما برای این که نتیجه بهتری بدست آید از  آب گرم و آب ژاول استفاده کنید . ( یک قاشق چای خوری آب ژاول را در یک لیتر آب مخلوط کنید ) . برای پارچه های رنگی آب ژاول را در آب سرد مخلوط کنید .

برای پارچه های مصنوعی که با آب میوه لکه دار شده اند ، باید لکه را با آب و آمونیاک از بین برد .

4)لکه شمع

  • پارافین با گذشت زمان خنک می شود و به شکل جامد در می آید. پس به هنگام  ریختن پارافین هنگامیکه داغ است به آن دست نزنید و بگذارید خنک شود.
  • با استفاده از یک قاشق و یا یک چاقوی کند پارافین جامد شده را به آرامی از لباس خود جدا کنید.
  • حالا نوبت داغ کردن محل لکه است. برای جلوگیری از صدمه دیدن لباس می توانید یک دستمال یا یک کاغد را بر روی محل لکه قرار داده سپس اتو را بر روی درجه حرارت ملایم قرار داده و آن را بر روی محل لکه قرار دهید تا پارافین موجود از روی لباس حالت مایع پیدا کرده تا بتوان به راحتی از روی لباس جدا نمود.

3)لکه خون

امکان دارد بینی شما خون بیاید و روی لباس هایتان بچکد و یا دست شما زخمی بشود و لباس یا هر سطح دیگری را خونی کند. در این مواقع بهتر است به محض این که خون روی لباس یا هر سطح دیگری ریخت آن را بشویید. اما نگران نباشید زیرا می توانید خون خشک شده را نیز تمیز کنید.

روش تمیز کردن خون تازه:

هنگامی که بر روی لباس شما لکه خون افتاد به سرعت همان لباس یا پارچه را درون آب سرد بخوابانید نه آب گرم ( تحت هیچ شرایطی  از آب گرم استفاده نکنید.) خون از مواد بسیاری تشکیل شده است اما پروتئین داخل خون باید اول از باقی مواد پاک شود.  لکه را به طور مستقیم در زیر آب سرد شیر و خلاف جهت بافت آن بگیرید تا به سرعت از بافت پارچه پاک شود. برای بهتر پاک شدن آن از مقداری شوینده سنگین استفاده کنید این شوینده می تواند تاید و یا مایع شوینده باشد.شما برای از بین بردن ان از هیدروژن پراکسید 3% هم میتوانید استفاده کنید.

روش تمیز کردن خون خشک شده:

پارچه یا لباس را بیرون بیاورید و لکه را چند ساعت یا یک شب در آب سرد خیس نمایید. خیساندن در آب سرد سبب کاهش رنگ لکه خون خشک شده می‌شود. همچنین می‌توانید پارچه را در ماشین لباسشویی بشویید. برای این کار از آب سرد و مواد شوینده سبک استفاده کنید.
این کار لزوما باعث پاک شدن لکه نمیشود، اما به کمرنگ شدن آن کمک بسیاری خواهد کرد. این کار را می‌توانید همراه با روش‌هایی که پایین ذکر شده است انجام دهید.البته  امکان دارد لکه خون دائمی شده باشد، به خصوص اگر در خشک کن قرار گرفته باشد. لکه‌های حرارت دیده روی پارچه تثبیت می‌شوند.

 از سرکه سفید استفاده کنید. برای پاک کردن یک لکه خون کوچک اول کاسه را با سرکه پر کنید، سپس قسمت لکه دار پارچه را درون کاسه بگذارید.30 دقیقه صبر کنید (برای هر دو لکه کوچک و بزرگ) سپس پارچه را به طور معمول با آب سرد شستشو دهید.
از مواد شوینده و آب برای لکه خون کم استفاده کنید. در یک فنجان کوچک، یک قسمت مواد شوینده و 5 قسمت آب بریزید و آن را ترکیب کنید. سپس محلول را روی لکه قرار دهید و با یک برس نرم روی آن بکشید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. لکه را با یک اسفنج مرطوب یا دستمال پاک کنید و سپس با یک دستمال کاغذی سفید آن را خشک کنید.
از آب اکسیژنه برای از بین بردن لکه‌های عمیق و سخت استفاده کنید. مقداری از آب اکسیژنه را روی لکه بریزید و به آرامی با یک برس نرم یا قلم مو روی آن بکشید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید، سپس لکه را با یک اسفنج مرطوب یا پارچه تمیز پاک کنید و با یک دستمال کاغذی آن را خشک نمایید. می‌توانید از آمونیاک به عنوان آخرین انتخاب استفاده کنید، اما از ریختن آن روی پارچه‌های رنگی دوری کنید.لکه‌های خون ممکن است کاملا پاک نشوند. اگر این اتفاق افتاد، به سادگی فرآیند پاک کردن لکه را تکرار کنید. برای پارچه‌های سفید می‌توانید از مواد سفید کننده استفاده کنید.

2)لکه لاک

استفاده از لاک ناخن به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، زمانی که چینی‌های دربار از نقره، طلا، سیاه و قرمز برای آرایش ناخن‌هایشان استفاده می‌کردند. البته این لاک‌ها امروزه در هزاران رنگ مختلف وجود دارند.

غفلت در مورد لاک ریخته شده، آن را به لکه دائمی تبدیل خواهد کرد. لاک در تماس با لباس به سرعت خشک  شده و در نهایت لکه‌ای بزرگ و پررنگ از خود به جا می‌گذارد.

اگر لاک روی لباستان  ریخته پیش از انجام هر کاری فورا به برچسب شستشوی آن توجه کنید. اگر لباس شما ویژگی‌های خاصی مثل الیاف مداکریلیک و تری‌استات دارد، حتماً آن را به خشک‌شویی معتبری برده و تلاش نکنید خودتان لکه را برطرف کنید. اگر از استون برای پاک کردن این الیاف استفاده کنید لباس آسیب دیده و سوراخ خواهد شد.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.




تاریخ : یکشنبه 97/7/15 | 5:42 عصر | نویسنده : tip-tik | نظر


  • paper | خرید رپرتاژ اگهی | فروش رپورتاژ
  • فال تاروت شش کارتی | پرشین تم